جمع آوری نخاله های ساختمانی در شرق تهران با یک تماس
نوشته شده توسط : مدیر

نائب رئیس کارها شهری و فضای سبز شهرداری حیطه ۸ , از اجرای طرح مکانیزه گردآوری نخاله های ساختمانی در مرحله محدوده خبر بخشید . 

به نقل از خبرگزاری مهر , حمیدرضا فرخی اظهار‌کرد : درین طرح پسماندهای ساختمانی و عمرانی کمتر از ۵ متر مکعب , در قالب پسماندهای کم حجم از معابر و خیابان های حیطه گردآوری می شود .حمل نخاله در تهران

او افزود : این طرح در آخرها سال پیشین به طور آزمایشی به اجرا درآمد و روز جاری اهل یک محل حوزه‌ از روش سامانه ۱۳۷ , میتوانند ماموران را از تجمع پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم آگاه نمایند .

فرخی درپی با اشاره به اجرای طرح رفع سد معبر در شرق تهران خاطرنشان کرد : شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر جور سد معبر از جمله وانت های عصر گرد , دستفروشان و . . . با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و قضیه را به اطلاع مسئولان سازمان سد معبر برسانند .

مراحل مجوز برای تخلیه و دفع مجاز خاک و نخاله ساختمانی و عمرانی در شهر تهران :

 1 - مراجعه صاحب و مالک به محل کار الکترونیک

2 - کامل شدن فرمهای درخواست و تحویل بروشور ذی‌ربط

3 - طی روند شهرسازی

4 - در سطح بازدید اعلام پارامترهای موردنیاز محاسبه برآورد حجم خاک و نخاله

5 - برآورد میزان عارضه ها خاک و نخاله از روش ارایه داده ها ما یحتاج محاسبه , به صورت سیستمی , بر مبنای اطلاعات دردسترس در شهرسازی و مامورین بازدید

6 - اعلام وصول دلایل خاک و نخاله به صورت سیستمی ( کامپیوتری ) انجام و از روش دفتر ها الکترونیکی شهر به صاحب و مالک بیان و اعلام وصول اخذ گردد . ( بعداز ثبت و بیان لایحه ذیربط به شهرداری )

7 - معرفی پیمانکار مجاز حمل خاک و نخاله از سوی صاحب و مالک

8 - کامل شدن فرم ذی‌ربط بوسیله دفتر کار الکترونیک

9 - مراجعه پیمانکار به معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی جهت طی کارها اداری

- ارایه خصوصیات اتومبیل آلات جهت صادر شدن کارت رفت و آمد و صادر شدن شناسه RFID ( برای نخستین بار )

- صادر شدن کارت خودرو آلات

- گزینش تعداد خدمت هر کامیون

- صادر شدن برگ مسیر برای هر کامیون ( شارژ RFID )

توضیح : در فاز دوم , ‌کلیه عملیات گزینش مسیر از روش دفترها الکترونیک انجام خواهد شد .

10 - آغاز عملیات ساختمانی ( شهرداران نواحی موظفند در هنگام اخذ کاغذ جواز عملیات ساختمانی برگ تاییدیه معاونت پسماندهای ساختمانی وعمرانی مبتنی بر عقد قرارداد صاحب با پیمانکاران مجاز را هم برای صادر شدن جواز آغاز عملیات ساختمانی اخذ کنند . )

11 - تخلیه در گود

12 - ارزیابی ( محاسبه در طی فرایند انجام کار به گونه های پایین انجام می شود :

ارزیابی بر درستی عملیات در طول انجام کار با بیشتر شدن قسمتی در ماده 4 زونکن کارگاهی بعهده مهندس ناظر قرار میگیرد .

ارزیابی بر اجرای عملیات در زمان انــجام کار به وسیله شهرداران نواحی ( متخصص بازیافت ) انجام می‌گیرد .

13 - قابلیت تایید صدق عملیات و صادر شدن برگ درستی عملیات جهت صاحب بوسیله معاونت پسماندهای عمرانی و ساختمانی

پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در تهران ساماندهی می شوند
فرمان‌دار تهران اظهار‌کرد : پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در مرحله پایتخت موجود است که بر طبق برنامه هدایت خواهد شد . به نقل از ارتباط ها همگانی فرمانداری تهران , عیسی فرهادی در پایان نشست موقعیت حمل پسماندهای ساختمانی شهرتهران و سوق‌دهی آن اظهار داشت : درین نشست مقرر شد شرایط این تعداد کامیون که درسطح بخشها ۲۲ گانه شهرتهران فعال میباشند با تشکیل گرد‌همایی ای به طور اصولی سنجیده شود .
فرمان دار تهران تصریح کرد : این گرد‌همایی تا دوهفته آتی به مراد شرح وظیفه های دستگاه های متولی و هم قسمت های رسمی در قضیه سوق‌دهی کامیون داران و پیمانکاران کامیون های ویژه حمل نخاله های ساختمانی تشکیل و تصمیمات واجب گرفته می شود .
او خاطرنشان کرد : در‌این نشست همینطور به مساله و مشکلات کامیون داران و هدایت آنان راجع‌به شرایط بیشتر توشه نخاله های ساختمانی تصمیم گیری شود .
فرهادی افزود : این بیشتر توشه با اعتنا به گنجایش آسفالت شهری و توان استاندارد فنی کامیون ها اعم از ترمزها که موجب پیدایش خطراتی در تراز رفت وآمد خیابان ها آن نیز به هنگام شب خواهد بود مغایر مورد ها رسمی است .
فرمان‌دار تهران بیان کرد : کامیون داران و پیمانکاران که رعایت حد تناژ استاندارد حمل نخاله های ساختمانی را نکنند برخورد رسمی صورت خواهد گرفت .
او افزود : درین نشست مقرر شد به سفارش نیروی انتظامی , باسکول هایی برای گزینش وزن کامیون ها در مبادی خروجی شهر تهران تولید شود .
فرمان دار تهران خاطرنشان کرد : اداره محیط زیست در باب شیوه دفن پسماندهای ساختمانی آنالیز کافی و واجب را داشته باشد .
فرهادی افزود : مقررشد درجه بندی پیمانکاران ازطریق رئیس پسماند شهرداری تهران و اتحادیه صنفی ذیربط مبادرت و در نشست دو هفته آتی در گزارشی اعلام شود .
او با اشاره به این که تخلیه نخاله در کنار اتوبان ها , محل ورود و خروجی شهر تهران مشکلات متعددی ازجمله موجب پیدایش تصادفات و چه بسا مرگ و میر اشخاص شده اظهار کرد : با سوق دهی موقعیت حمل نخاله های ساختمانی و پیمارانکاران , بخش اعظمی از این مشکلات در آتی نزدیک حل خواهد شد .
در نشست روز جاری نمایندگان دستگاههایی زیرا نیروی انتظامی , قضایی , مدیر پسماند شهرداری تهران , حفاظت محیط زیست , منابع ارگانیک , صنعت و معدن و اتحادیه های ذی ربط حضور داشتند .

 





:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: